De-a boicotul sau de-a extremismul?

Mare boicot împotriva supermarketurilor a fost stabilit la început de săptămână. Și la fel de mare e și impactul în rândul populației cu privire la acest act stârnit de așa zisul nou și curat politician al țării. În ciuda acestui fapt, pare că a reușit din nou o învrăjbire mai mult decât evidentă a oamenilor. Și, cel puțin în acest moment, nu este încă evident dacă asta se intenționează sau e pur și simplu o coincidență.

Câteva lucruri clare pot fi puse în discuție până în acest moment. O tabără e pentru frecventarea piețelor, în timp ce alta pentru supermarketuri. Cert e că ambele sunt forme de extremism, o ambiție fără sens, deși fiecare e liber să cumpere de unde își dorește. Cu atât mai mult, în marile magazine, contrar zvonurilor, produsele românești chiar au un loc aparte la raft. „Produs în România” se regăsește pe o mulțime pe alimente și nu numai, și de cele mai multe ori au parte și de inscripții aparte. Mersul la piață? Mereu are farmecul său, pentru a simți atmosfera, zarva, entuziasmul comercianților, pentru a descoperi fructe și legume proaspete. Dacă în magazine nu domină doar produsele românești, nici la piață nu tot ceea ce se regăsește expus este și autohton.

Importul și exportul de mărfuri duce la un trai bun, exact cum românii exportă pentru străini, și noi importăm din vest și mai de peste tot din lume. De aceea suntem parte în atâtea comunități economice. Schimbul de mărfuri, comuniunea între state duce la o viață bună pentru toată lumea.

Nimeni nu e în măsură să impună cuiva ceva ce e considerat bine sau nu. Dar boicotarea lanțurilor cu capital extern afectează mii, zeci de mii de oameni care își câștigă pâinea muncind în acele magazine. Iar toți casierii, comercianții din aceste supermarketuri sunt conaționali de-ai noștri. Mai mult, aceste numeroase magazine, amplasate în cele mai mari orașe și până în cele mai mici localități ale țării, aduc bani în bugetul acestui stat. Și deși nu puține sunt firmele străine ce investesc în România, acestea ne aduc surse financiare uriașe prin taxele și impozitele pe care le plătesc. La un calcul simplu, principalele multinaționale ce activează în comerțul românesc provin din Germania, Franța și Belgia. Toate acestea însumează un număr de peste 45 de mii de angajați. Și la acest capitol, companiile internaționale există pe piața românească în mai toate domeniile. Românii își câștigă pâinea în toate acestea. În jur de 50% din cifra de afaceri totală a firmelor din toată țara este generată de aproximativ 800 de multinaționale.

Un boicot nu presupune absența din magazine doar în această zi bifată în calendar. Cu siguranță acesta nu ar trebui pus în discuție deloc, deoarece piețele sunt deschise zi de zi. Că unii nu le-au frecventat până în prezent ține de alegerea fiecăruia în parte. Iar dacă tot țin unii morțiș să ia parte la acest tip de acțiuni de așa mare anvergură, multe dintre produsele zilnice consumate de români nu sunt autohtone și nici ieftine. Țigaretele sunt fabricate de companii cu capital străin, o bună parte din alcoolul expus la raft e fabricat de firme internaționale și multe altele. Un produs românesc e cel produs pe teritoriul acestei țărișoare, și nu puțini sunt producătorii de tot soiul de produse care au reușit să aibă succes prin relațiile cu marile centre comerciale. Și în mod repetat apare în discuție dezbinarea unor oameni care printr-un efort comun, nu vor reuși să conviețuiască în același loc niciodată. Cine știe, mai repede va fi unită Marea Neagră cu Marea Caspică, că tot apăruseră astfel de idei în urmă cu ceva vreme.

2 Thoughts to “De-a boicotul sau de-a extremismul?”

  1. […] puse în discuție până în acest moment. O tabără… Articolul De-a boicotul sau de-a extremismul? apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]

  2. Anonim

    Indivizi suverani cu cușme dacice, ieșiți din tunelurile de sub Bucegi, să vândă doar brânză-barză-varză-viezure-mazăre-zăr și alte de-astea, despre care unii își închipuie că ar fi dacice, din strămoși și străbabe.

Leave a Comment